Sommarcamp o Säsongskort!

 En tråkig sak med att bli vuxen är att det inte finns tid eller möjligheter att deltaga i cuper eller camps. Tid finns men möjligheten är kraftigt begränsad, då utbudet och gubbkroppen säger att det inte finns något kvar att hämta. Och kanske är nostalgin det som skall leva i minnet och inte luftmadrass och 25 vuxna personer i samma sovsal. Speciellt då det kanske är lite mer snarkningar och lite högre krav på standard nuförtiden. Bekvämlighet är en vuxen rättighet men ibland kanske vi skulle må bra av lite mindre bekvämligheter för att uppskatta vardagen mer. 

 Med det sagt så vill jag tacka alla 107 kids för en grym Camp RIK vecka. Det är alltid kul att träna ungdomar som vill bli bättre och som pushar andra att bli bättre. Och så vill jag även tacka alla som arbetade stenhårt för att göra veckan minnesvärd, ingen nämnd och ingen glömd. 


RIK var faktiskt en av de första klubbarna som drog igång Sommarhandbollskola. När vi startade 2003 hade Västergötlands Handbollsförbund ett camp i Ulricehamn. Vi drog hela 200 ungdomar till Göteborg och Skatås. Ungdomarna bodde i Skatåsstugorna och maten serverades också i en hyrd stuga. Nära till bad, Rosendal och spåren i Skatås samt Liseberg gjorde allt till en riktigt minnesvärd handbollshappening. Kan säga att det var lite läskigt att dra ner med 200 kids till Liseberg. Vi satte ut "vakter" vid varje utgång och hade några som patrullerade i området. Som tur var kom alla med hem hela och rena. (Det var värre för bilarna som vi fick låna av Bilia. Jag lyckade tanka bensin i alla dieselbilar när jag skulle tanka upp dem efter lånet...)

Idén till sommarhandbollskola kom från min bror Mathias som var proffs i Barcelona och där hade de flesta spelarna egna skolor under sommaren. Mina erfarenheter av handbollsskolor är många. Jag har startat Kempa Sommarhandbollskola (nu Hummel Sommarhandbollskola - HK Aranäs) och Handballschule (där alla instruktörer pratar Svenska) i Alingsås HK. Och dessutom har jag fått ynnesten och vara med som instruktör i Piteå några år och veckor i Strömnäs GIFs Handbollskola. Riktigt mäktiga veckor med otroligt fina människor som brinner för handboll i ett distrikt som kämpar mot hockey, basket, vinteridrott och fotboll. Otroligt fin miljö att vara i på sommaren och dessutom tycker jag att Piteå är lite som Göteborg - där är det gött tugg. 

Det viktiga för mig med handbollen har alltid varit det där att göra saker tillsammans och gärna på spännande platser. Så Europacuper har varit mitt substitut för ungdomsturneringar och camps i mitt vuxenliv. Där har jag fått de kickar och upplevelserna som är unika. Testa olika kulturer och olika matupplevelser samt fixa grejer på plats där och då till det bästa. Det finns inget som bygger och sammansvetsar ett lag såsom en resa där allt inte går på räls. Det får pareras, klagas och rättas till och det skapar karaktär och lösningsorienterade spelare och ledare. Saker som definitivt gör att alla lär sig fokusera på det som är viktigt och det som man kan påverka. Så söker ni kickar se till att kvalificera er för spel i Europa så garanterar jag upplevelser utöver det vanliga :). 

För spelarna i Redbergslid väntar nu aktiv vila i form av sommarprogram fram tills vi drar igång igen den 30e juli. Då är det 61 dagar kvar till seriepremiär borta mot Örebro. Men redan nu kan ni faktiskt säkra er plats i Prioritet Serneke Arena då vi släpper säsongskort idag. Endast dam eller herr för 1 000 riksdaler eller båda för 1 250 kronor. Vi kan dessutom lova två spännande RIK utgåvor anno 2024-2025 som kommer göra allt för att säkra poäng och göra er nöjda genom uppoffrande spel och finesser. Handboll är alltid bäst Live och priset för 11 eller 22 matcher är ett fynd - jag lovar! Länk till säsongsbiljetter hittar ni här: https://redbergslid.ticketco.events/se/sv

Bloggen kommer ticka på även om det är lite ledigt. Med det sagt så önskar jag er alla en riktigt skön sommar!

Ps. Den här låten är riktigt bra och lämpar sig väl för allsång ute i Sommarsverige - I Hjärta och Själ av Gus Johansson, Rickard Gunnargård och Urban Corneliusson...

 https://open.spotify.com/album/4J27rK6JmAe4uFM2fG0Sv1?si=xPGZmuOTQbWCJgc9eAc80A




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna maj välkommen!

GF Kroppskultur som levererar stjärnor!

Vi har ett resultat!