Gästblogg från Hallbäck!

 

Gästbloggare – Jerry Hallbäck

Äntligen är jag tillbaka, sådan är min känsla, när jag nu officiellt tillträder min tjänst i Redbergslids IK, Jerry Hallbäck heter jag och kommer från och med 1 juni börja arbeta med utveckling inom RIK. Detta efter att jag har varit tränare i lite olika klubbar under 20 års tid.

Min historia med klubben är att jag under 90 talet spelade och arbetade inom föreningen, några SM guld blev det (ni som tillhör det yngre gänget får googla upp det), ett Nordiskt Mästerskap likaså samt ett par vänder upp till Eskilstuna för att spela hem något som då kallades för Ligacupen. Matcher och vinster i mängder lyckades vi med under den epoken, vi spelade europacupmatcher och vi hade jäkligt tuffa träningar, men det som jag mest har tagit med mig från den tiden, är mina lagkamrater och de ledare som jag hade förmånen att spela tillsammans med. De lärde mig massor, både på planen och utanför, många har blivit mina vänner för livet och väldigt många av dom umgås jag med privat även idag och jag blir lika glad och inspirerad varje gång jag träffar dom. De ledaregenskaper och mycket av de spelidéer som jag själv använt under mina år som tränare har jag hämtat inspiration från den tiden.

Det är just därför jag uttrycker mig i termer som att jag äntligen är tillbaka, tillbaka till en vänskap, till värderingar och till personer som jag både ser upp till och som jag verkligen vill arbeta tillsammans med. Runt herrlaget kommer jag arbete nära tränarna Mikael Franzén och Jasmin Zuta, bägge har jag lirat ihop med och haft lag tillsammans med, Fikret Handan har jag arbetat väldigt nära i skolsammanhang. Lisa Voge, var PT redan under vår tid och har gjort så mycket gott för så många spelare under årens lopp, min kropp höll hon också trim på med massor av plågsam träning och rehab. Tony Larsson kommer jag att arbeta tätt när det gäller marknad/nätverk samt att utveckla konceptet ”Gamla RIK are”, han har jag också spelat med och jobbat tillsammans med i lag, jag herrtränare och han juniortränare samt klubbchef. Reine Pedersen, chefsideologen under 90 talet som nu är tillbaka igen, han var min tränare och mentor, nu kommer vi att arbeta tätt och nära gällande utveckling långsiktigt för våra Juniorer och A ungdom. Jag kan nämna fler som har fina roller i föreningen men dessa får vi ta längre fram, det är just detta som är och kommer att vara styrka i RIK även framöver, kunskapen och hängivenheten.

Som ni kan läsa, detta är en spännande tillvaro att lära och utveckla unga spelare, spelare som vi vill stötta både planen och utanför, nätverket Gamla RIK are, där finns ännu fler före detta spelare som på ett eller annat sätt vill hjälpa klubben att ta kliv framåt. Ja vi ligger i div 1 med herrlaget (och damlaget), ja vi har det riktigt tufft ekonomiskt, ja vi behöver lösa en massa saker för att få detta på plats, det kommer ta tid såklart, men viljan och kraften den finns hos väldigt många RIK are och TILLSAMMANS är vi väldigt starka.


När jag spelade i klubben fanns det enbart ett herrlag, junior herr och A ungdom herr, idag finns det förutom herrlaget, ett damlag i div 1, en bred ungdomsverksamhet med ca 700 spelande ungdomar för både killar och tjejer, nätverk för företag med anknytning till Göteborg och Västsverige samt andra verksamheter som vittnar om hållbarhet samt andra mjuka värden. Vi är en stor förening med stor potential och har stora möjligheter att få saker på rätt plats. Det är just detta som lockade mig att ha möjligheten att få vara med och bidra till att sätta Redbergslids IK på kartan igen.


Så TILLSAMMANS kommer vi att ta de kliv med hela Redbergslids IK som förening och så småningom kommer vi att vara en förening som många vill utvecklas i oavsett om det är på planen, på läktaren, i olika nätverk eller i andra hållbara sammanhang där RIK finns med i bilden.

Njut sommaren, jag kommer tillbaka som bloggare efter semestern och då vill jag gärna skriva av mig om nätverket Gamla RIK are men även om utvecklingen om det sportsliga inom klubben.

Jerry Hallbäck

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sköna maj välkommen!

GF Kroppskultur som levererar stjärnor!

Vi har ett resultat!