Scandinavium = minihandboll!
Scandinavium fylldes under torsdagen med 420 ungdomar från hela Göteborg. 17 Fjärdeklassare spelade minihandboll som avslutning på årets Good Life resa - RIK Mega fun day!. Där RIK i samarbete med Göteborgs grundskoleförvaltning och samarbetspartners är ute och pratar om att vara en bra kompis och att det är viktigt att röra på sig samt äta nyttigt. Samtidigt så tar vi hand om lite rastverksamhet de dagarna vi är ute och skapar aktivitet och rörelse. Totalt har vi varit ute i 10 skolor runt om i Göteborg med vårt projekt Good Life och pratat om kost, hälsa, rörelseglädje, språkbruk, fair play och samarbete. Känslan är att det här är en härlig motvikt mot det deppiga som alltid målas upp om framtiden av exempelvis våra kära politiker och en del nätkrigare/surdegar som får styra agendan lite väl mycket enligt min mening. Den här dagen andas hopp om en ljus framtid helt klart, och det behöver vi mer av!!!! Aldrig fattat att det läggs tid på att inte använda tiden vi får till att skap...